Regulamin

§ 1 Postanowienia wstępne
1. Sklep internetowy Boho Bloom Clothes dostępny pod adresem internetowym www.bohobloom.pl oraz na platformach społecznościowych: TikTok, Facebook, Instagram prowadzony jest przez Agata Waluda prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Boho Bloom Clothes, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6332248650, REGON 525655810.
2. Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą.
§ 2 Definicje
1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Boho Bloom Clothes Agata Waluda, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6332248650, REGON 525655810.
3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
5. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.bohobloom.pl oraz na platformach społecznościowych (Facebook, TikTok, Instagram).
6. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
7. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
9. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
10. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3 Kontakt ze sklepem
1. Adres Sprzedawcy: ul. Wrocławska 3/39, 44-335 Jastrzębie-Zdrój.
2. Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@bohobloom.pl
3. Numer telefonu Sprzedawcy: 781172670
4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: PL 90 1050 1605 1000 0090 8253 5684
5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą wiadomości prywatnej na platformach: TikTok oraz Facebook/Messenger.
6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9.00-17.00.
§ 4 Zasady składania zamówienia na transmisji sprzedażowej TikTok / Facebook
1. Do wzięcia udziału w transmisji sprzedażowej na platformie TikTok jest wymagane założenie konta na stronie konta tiktok.com lub w aplikacji mobilnej TikTok.
2. Podczas transmisji sprzedażowej na żywo klient deklaruje chęć zakupu poprzez wysłanie wiadomości na chacie transmisji, Sprzedawca potwierdzi słownie rezerwację produktu. Jeśli więcej osób zadeklaruje chęć zakupu danego produktu, produkt otrzyma osoba/osoby których wiadomość wyświetliła się jako pierwsza po stronie sprzedających. Jeśli sprzedająca nie potwierdzi słownie odczytując nick/nazwę kupującego oznacza to, że produkt nie został zarezerwowany. W przypadku rezygnacji z produktu klient powinien zgłosić to na chacie podczas trwania transmisji.
3. Po każdej zakończonej transmisji klient musi potwierdzić zamówienie w wiadomości prywatnej na platformach: TikTok lub Facebook oraz opłacić w ciągu 24 godzin od zakończenia transmisji na żywo, w przeciwnym wypadku zamówienie zostanie anulowane.
4. W wiadomości prywatnej klient otrzyma podsumowanie zamówienia wraz z kwotą do zapłaty oraz danymi do przelewu, tam również klient poda swoje dane potrzebne do wysłania zamówienia.
5. Dane niezbędne do wysyłki: a) do paczkomatu InPost: polski numer telefonu, adres e-mail, numer paczkomatu InPost; b) kurierem do domu: numer telefonu, adres e-mail, imię, nazwisko, kod pocztowy, miejscowość, ulica, numer domu (oraz lokalu).
6. Koszt wysyłki wynosi 20zł w przypadku zamówienia opłaconego z góry lub 25zł w przypadku wysyłki pobraniowej. Wysyłka jest darmowa dla zamówień na kwotę powyżej 350PLN (nie dotyczy wysyłek za pobraniem oraz otwartych paczek). Nowi klienci składając pierwsze zamówienie mają możliwość dokonania zakupu jedynie poprzez płatność z góry.
7. Na życzenie klienta po opłaceniu paczka może zostać otwarta przez maksymalnie tydzień (3 transmisje sprzedażowe), po trzeciej transmisji zamówienie zostanie automatycznie wysłane. Transmisja na której klient zarezerwuje pierwszy produkt jest liczona jako pierwsza.
8. Klienci nie stosujący się do powyższych zasad mogą zostać zablokowani na platformach TikTok oraz Facebook tracąc możliwość oglądania kolejnych transmisji sprzedażowych oraz kontaktu na tych platformach.
9. Zasady zwrotu towaru zostały opisane w § 5 regulaminu.
§ 5 Prawo odstąpienia od umowy oraz zwrot towaru
Zwrot towaru przez konsumenta
-
1. Prawo odstąpienia od umowy
1.1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru.
1.2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, konsument powinien poinformować sprzedawcę o swojej decyzji w formie jednoznacznego oświadczenia w miejscu w którym pierwotnie kontaktował się ze sprzedawcą np. TikTok, Facebook. -
2. Warunki zwrotu towaru
2.1. Zwrot towaru jest możliwy wyłącznie wtedy, gdy towar nie nosi śladów użytkowania wykraczających poza konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
2.2. Towary uprane, uszkodzone, zabrudzone lub w inny sposób zmienione przez konsumenta nie podlegają zwrotowi.
2.3. Towar powinien być zwrócony w stanie nienaruszonym, w oryginalnym opakowaniu (jeśli to możliwe), z kompletem metek i akcesoriów. -
3. Termin zwrotu towaru
3.1. Konsument zobowiązany jest zwrócić towar w terminie do 14 dni od dnia zgłoszenia odstąpienia od umowy.
3.2. Towar odesłany po upływie wskazanego terminu może nie zostać przyjęty, chyba że sprzedawca wyrazi na to zgodę. -
4. Zwrot kosztów
4.1. W przypadku spełnienia warunków zwrotu, sprzedawca zwróci konsumentowi pełną wartość zakupionego towaru w terminie do 14 dni od dnia otrzymania zwróconego towaru.
4.2. Zwrot środków następuje na numer konta bankowego podanego w formularzu zwrotu przez klienta. -
Wyjątki od prawa zwrotu
5.1. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku towarów:- które po dostarczeniu zostały nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- wykonanych na specjalne zamówienie konsumenta (personalizacja),
- których stan został zmieniony wskutek użytkowania, prania, uszkodzenia lub innych czynności wykraczających poza zwykłe sprawdzenie produktu.
-
Procedura zwrotu
6.1. Aby zwrócić towar, konsument powinien wypełnić formularz zwrotu dostępny na stronie internetowej sklepu i odesłać towar wraz z formularzem oraz dowodem zakupu (paragonem) na wskazany w wiadomości prywatnej adres.
6.2. Koszty zwrotu towaru ponosi konsument.
§ 6 Reklamacja i gwarancja
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa zasady i procedury składania oraz rozpatrywania reklamacji dotyczących produktów/usług oferowanych przez Boho Bloom Clothes.
Definicje
1. „Klient” – osoba fizyczna lub prawna, korzystająca z produktów/usług oferowanych przez Boho Bloom Clothes.
2. „Produkt/Usługa” – przedmiot lub usługa oferowana przez Boho Bloom Clothes.
3. „Reklamacja” – zgłoszenie Klienta dotyczące wady Produktu/Usługi lub innych nieprawidłowości w jej realizacji.
Składanie reklamacji
1. Klient ma prawo zgłosić reklamację w przypadku wykrycia wady Produktu/Usługi lub nieprawidłowości w jej realizacji.
2. Reklamację należy zgłosić na piśmie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@bohobloom.pl lub za pośrednictwem platform TikTok/Facebook
Procedura rozpatrywania reklamacji
1. Boho Bloom Clothes zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie do 14 dni od daty zgłoszenia.
2. W przypadku konieczności wyjaśnień lub dodatkowych dokumentów, Klient zostanie powiadomiony o tym fakcie w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia reklamacji.
3. Po rozpatrzeniu reklamacji Klient zostanie powiadomiony o podjętych działaniach oraz ewentualnych rozwiązaniach.
Sposób rozpatrywania reklamacji
1. Boho Bloom Clothes zobowiązuje się do uczciwego i obiektywnego rozpatrywania reklamacji.
2. W przypadku uzasadnionej reklamacji Boho Bloom Clothes podejmie działania naprawcze lub zaoferuje Klientowi alternatywne rozwiązanie (np. wymianę Produktu lub dostarczenie brakujących elementów).
3. Jeśli reklamacja zostanie uznana za bezzasadną, Klient zostanie poinformowany o przyczynach takiej decyzji.
Wymagane dokumenty
1. Aby reklamacja mogła być skutecznie rozpatrzona, Klient zobowiązany jest dostarczyć wszelkie niezbędne dokumenty i dowody potwierdzające wadę Produktu/Usługi lub nieprawidłowości w jej realizacji.
Termin realizacji działań naprawczych
1. Boho Bloom Clothes podejmie działania naprawcze w terminie uzgodnionym indywidualnie z Klientem lub w przypadku wymiany Produktu – w jak najszybszym czasie, z uwzględnieniem dostępności towaru.
Skargi i odwołania
1. W przypadku niezadowolenia z wyniku rozpatrzenia reklamacji, Klient ma prawo do złożenia skargi na piśmie na adres ul. Wrocławska 3/39 , 44-335 Jastrzębie-Zdrój. Boho Bloom Clothes zobowiązuje się do rozpatrzenia skargi w terminie 30 dni od daty jej otrzymania.
Postanowienia końcowe
1. Boho Bloom Clothes zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu, o ile nie narusza to praw Klientów w zakresie reklamacji.
§ 7 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
– Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
– Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
– Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 8 Postanowienia końcowe
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
3. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.